.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوين طرح جامع آب در مازندران

مدير عامل شركت سهامي آب منطقه‌اي مازندران گفت : براي اولين بار طرح جامع آب توسط اين شركت در استان در حال تدوين است.

عزيزالله واحد در گفت و گو با خبرنگاران در ساري هدف از اجراي اين طرح را بهينه‌سازي طرح جامع مديريتي آب در مازندران عنوان كرد.
وي اظهارداشت:امسال طرح مطالعات جامع آب برروي رودخانه‌هاي اين خطه آغاز شده و طرح بهره‌برداري از منابع آب نيز در حال تهيه است.
وي در خصوص طرح‌هاي آبي بيان داشت: تعدادي از طرح‌هاي آبي استان توسط پيمانكاران اين شركت در حال اجرا بوده و از شتاب اجرايي خوبي برخوردارند.
وي ادامه داد : اين طرح‌ها سالها مورد مطالعه قرار گرفته و با سفر هيات دولت به مازندران از روند اجرايي خوبي برخوردار مي‌باشند.
"واحد" كل اعتبار طرح‌هاي عمراني سال جاري شركت سهامي آب منطقه‌اي استان را ‪ ۷۰۰‬ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: تاكنون حدود ‪ ۵۰‬درصد آن براي عمليات اجرايي سدسازي در استان تخصيص و هزينه شده است.
وي همچنين به كميت و كيفيت منابع آب اشاره كرد و افزود : پارسال شرايط جوي آب استان بسيار مناسب بود بطوريكه سدهاي آبي و مخازن ذخيره آب در حد مورد نياز تكميل شده است.
مدير عامل شركت سهامي آب منطقه‌اي مازندران در اين گفت و گو به آلودگي منابع آبي در اين ديار اشاره كرد و گفت: برخي از منابع آبي استان بويژه در شرق مازندران داراي آلودگي بيشتري است.
وي علت آلودگي منابع آبي را بيشتر بخاطر برداشت‌هاي غير مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها، استفاده بيش از حد از سموم كشاورزي ، آلايندگي صنعتي و سرازير شدن پساب خانگي در رودخانه‌ها عنوان كرد.
وي تصريح كرد: اين شركت براي جلوگيري از آلودگي منابع آبي در استان طرح‌هايي در دست اقدام دارد و در همين راستا اكيپ‌هايي از كارشناسان آب در شهرستان‌ها ضمن گشت‌زني ، نظارت و كنترل آب را به عهده دارند.
به گفته وي ، هم اكنون چهار هزار و ‪ ۲۰۰‬كيلومتر رودخانه در مازندران وجود دارد كه بيش از يكهزار و ‪ ۲۰۰‬كيلومتر آن جلگه‌اي و نيز در حاشيه شهرها و روستاهاي استان واقع شدند.
وي از برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌هاي استان توسط افراد سودجو انتقاد كرد و گفت : ‪ ۴۰۰‬فقره پرونده در خصوص برداشت غير مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تشكيل شده و درمراجع قضايي در حال بررسي است.
"واحد" از اختصاص ‪ ۲۰‬ميليارد ريال اعتبار در سالجاري براي مطالعات روخانه‌هاي مازندران خبر داد و افزود :براي اجراي طرح انتقال رودخانه چالوس به هراز سرداب‌رود امسال ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شد.
علاوه بر آن ظرفيت سدهاي در حال احداث ‪ ۲۷۲‬ميليون متر مكعب مي‌باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.